Helgtur till Bergen!

Torsdagen 30 oktober skickade Achima (vårt bemanningsføretag) ut ett sms ang. att de behøvde personal i Bergen under helgen. Jag fick en "uppenbarelse" (iom att jag ikket hade blivit tilldelad några arbetspass ænnu): skrev ett sms till Line, vår kontaktperson, att jag gærna åker om det vore en løsning... Line ringde upp mig och sade att det vore bra... MEN, sade hon - Sofie ska ju jobba i Tønsberg denna helg. Dærmed fick jag førklara (før både Line OCH mig - inombords) att, vi sitter ju faktiskt inte ihop Sofie och jag... Fastæn vi varit/blivit varandras vapendragerskor hær i landet i væst.

Det bokades biljetter och efterføljande morgon begav jag mig med tåg til Oslo och vidare med flyg till Bergen... Klockan hann bli strax innan 16 innan jag hann træda in på medicinavd. 1 Nord som ær en allmæn inre medicinavd. med inriktning på njurar.

Haukelands sykehus ær ett Universitetssjukhus... och liknar SiV (Tønsbergs sjukhus) relativt mkt... Fast Bergens sjh var nog lite skruttigare?! Det som kanske chockerade mig mest var att alla injektioner o.dyl. skulle dubbelsigneras... (Ursækta att jag kanske pratar grekiska, før dig som inte jobbar inom vården!) Men æn en gång blev jag varse om att norsk vård inte ær som svensk. På gott (?) och ont...

Hursomhelst, helgen i Bergen var hærlig! Jobbade tillsammans med bl.a. ngr andra från Achima, Daniel och Jeanette, och ngr likasinnade/svenskar lættar alltid upp stæmningen! Dessutom hængde jag med den førstnæmnde av dem på en fjælltur på lørdagen! -en tur som medførde hærlig træningværk i muskler man inte riktigt visste att man hade!

Fyra arbetspass senare, tidig måndag morgon, påbørjades resan tillbaka till Tønsberg. Lite trøttare, lite rikare (!?) och med en hærlig kænsla av frihet/sjælvstændighet...

Fast, jag længtade hem till mina flickor (hela tiden! :-)


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej Ida min vän! Ni verkar ju må som fiskar därborta! Du kommer alltså hem till jul? Vad händer sen?! Hoppas vi hinner ses nånting innan du åker igen eller jag drar söderöver.



Med risk för att hela bloggen får läsa om mitt kärleksliv måste jag ändå säga att jag har träffat en helt fantastisk man. I somras, i Oslo :). Han bor i Göteborg dock och Petra är numera tillbaka i distansträsket. Men men. Han är värd det. Känns verkligen hur bra som helst.



Han och jag åker till Egypten den 16/12, är du tillbaka innan dess?? Kram på dig, du är saknad i Umeå!



Petra

2008-11-22 @ 11:08:50
Postat av: Ida

Underbart att høra från dig... Och att du har æran att ha det så bra! :-) Du ær værd endast det bæsta! Med risk før att hela bloggen får læsa om mitt kærleksliv måste JAg sæja att jag inte træffat någon norrman... Dock njuter jag av att leva med 3stk "fruar" som ger mig mkt kærlek! Ska skriva till dig bættre!

2008-11-24 @ 00:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0