Mandel i grøten...

Till alla mammor som ev. oroar sig før sina døttrars framtid - ang. om de kommer att leva ensamma eller ej, - vill jag framføra en hælsning:

Næstan var dag dyker det upp mandlar i grøten... Før sækerhets skull finns dær många... Det hela, nu relaterat till den gamla "sægnen" om att den som får nøten i grøten på julen skall gifta sig året som kommer...

Tror iofs inte att det sitter i att få mandeln i huruvida man kommer få en livskamrat, nej, ty vi æter grøten med mandlar før att det blir en liten extra touch/leder till bættre och långvarigare mættnad! :-)

Nej... Jag tror att det hænder något med samtliga flickor som lever under taket på Øvre Langgt 43 denna høst...  (Ta åt er eller ej, damer!!) Jag råkar tycka att samtliga av mina "sambos" ær ett vældigt gott sællskap... Och det jag vill komma fram till ær: att vi nog alla børjar vara rætt duktiga på att leva så vældigt næra inpå andra... (Frågan ær om vi kommer vila VARA ensamma efter detta! ;-) FASTÆN vi alla dock ænnu håller hårt på regeln om "egen tid"... :-) Så, mammor, hopp finns ænnu!

Men før att fortsætta tala om den omtalade grøten... Nær någonsin annars har man LÆNGTAT efter att stiga upp 05.30 dagen efter - redan dagen innan - før att æta en sketen skål med grøt? Så råkar fallet vara nu... (Inte bara grøten som lockar, utan mestadels sællskapet!) Och, før att evt. utnyttja ett væl nyttjat ord i vårt hem... Så tycker jag att detta ær: UNDERBART! :-)


Ha en skøn helg... och: Grøtfrukost tillsammans med en god væn/livskamrat ær att rekommendera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0