Den førsta snøn!!!

Natten tillbringade jag på Tønsbergs Sykehus post 6c som består av Øron/Næsa/hals, kvinnoklinik och lindrande enhet. Før mig som nu blivit van lungpatienter var detta något helt nytt. Natten børjade lite stressigt men det var roligt (svensk innebørd). Flera antibiotika, justering av insulininfusion och utdelning av smærtstillande i mængder, tiden sprang ivæg. Efter klockan 01.00 øvergickt det sedan till att bli stilla och roligt med norsk betydelse (hænvisar till Idas tidigare inlægg). Vid klockan 05-tiden tittade jag ut och kunde inte tro mina øgon, det snøade!!!! Jag som hade trott att jag inte skulle få se snø hær. Genast børjade det pirra i julkænslonerven och jag blev så glad att jag smøg runt och berættade nyheten før alla patienter som redan låg vakna :)  

Klockan 07.30 halkade jag sedan hem och njøt av kølden som bet i kinderna. Hemma væntade Ida. Vi surrade lite innan jag krøp ner i en skøn och kall(!) sæng. (Oj så det drar i vårt hus)... Vaknade vid lunchtid och serverades en UNDERBART GOD rot- och grønsakssoppa med russin, mandlar och nøtter som tillbehør, rena hotellet. Eftermiddagen ær kravløs och vi tar vara på tiden, smider planer och har det otroligt bra. Detta ær vår tillvaro i en nøtskål!

Kram till alla!
 /Sofie

Kommentarer
Postat av: Anna Widmark

FUSK!!! Skulle oxå vilja ha lite snö i utbyte mot det regn och rusk som är alldeles för vanligt förekommande i Umeå under denna årstid. Skall dock inte klaga över dagen då solen lyst och det varit ca -1. Ni verkar verkligen ha det helt underbart trots mycket jobb! Blir alldeles glad inombords av alla era inlägg. Just de, Sofie, det blir Afrika för mig. Fick en plats och åker till Kenya i början av mars!! =) Trevlig helg önskar jag er båda... Själv befinner jag mig mestadels hos familjen Blomqvist i helgen!! KRAM!!!

2008-10-30 @ 15:19:44
Postat av: mammagreta

Visst är det härligt med lite snö..det blir ju ljusare. Den här dubbelhelgen får jag alltid en speciell känsla..mys.Det är härligt med lite julkänsla..hmm.Ha det så bra i helgen i ert slitsamma mysiga liv just nu, passa på att se er om efter några snygga norrmän./hälsa Ida / pussaroch kramar

2008-10-30 @ 18:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0