Røtter, nøtter, frukt och grønt... Ja, det ær vi i en nøtskål!

"Nu blir det bananfest" sa kvinnan i kassan på ICA Maxi nær vi lastade upp 3,5 kg bananer tillsammans med 1 kg morøtter, 1 kg æpplen, 2 kg avocado, 2 kg apelsiner och 2 kg mandlar (mandlarna såldes i løsvikt och vi tog allt de hade kvar =)... Fest och fest tænkte vi, detta ær væl normalt!? Efter att ha betalat kalaset bar vi hem varsin kasse à minst 5 kg och skyndade sedan ivæg till CTH før att træna. Kvællens træningspass blev "Pulsintervall", en timme med lagom okomlicerad korregrafi før ovana aerobicstjejer som oss. Efter det føljde ett mage-ryggpass.

Nær vi sedan kom hem hade vår væn Petra kommit tillbaka efter två veckor i Gøteborg. Upprymda av glædje och i ett tjatter av skratt och prat rostade vi en bråkdel av mandlarna och gjorde smootie på frukt och bær, samtidigt som vi lyssnade på Petras nytankade iPod. Med skøn musik och tænda ljus njøt vi dærefet av ett vælsmakande och mættande kvællsmål. Vi tog æven emot presenter från vår livschoach (= Petra). Kvællen avslutades till sist med att øppna och læsa lite ur boken "Lyckan, kærleken och meningen med livet" av Elisabeth Gilbert. 

Njut av dagen och vad det har att ge!

Kommentarer
Postat av: norra gimonäsvägen umeå

Kör hårt tjejer!

2008-10-31 @ 12:30:30
Postat av: Kristina Thysell

Det låter ju härligt:)

2008-11-02 @ 19:12:52
Postat av: mammagreta



Vilken härlig fest ni måste fått av allt detta goda. Tänk bara på att hålla käkarna friska av allt tuggande, men det är väl säkert en bra mungympa kanske!!!! Säger en som har käkproblem (men jag är ju gammal)HAHA. Allvarligt. Ni verkar ha det hur mysigt som helst. Tänker ofta på er. /kramar från näsbacken

2008-11-03 @ 09:10:33
Postat av: petra.

Blir alldeles tårøgd nær jag læser era inlægg och speciellt att ni skriver om mig. Ni ær så søta och oj vad jag gillar er!!! Har nu kommit fram till Bergen och jag kænner mig lite ensam. Igen Ida eller Sofie att tjattra med och fnittra med. Ska nu æta lite indisk mat och sedan ta en tur på stan och om jag har tur kanske jag træffar en Australienare!!

Kram på er!!

2008-11-06 @ 19:56:58
Postat av: Ida

Jag vill inte gøra dig besviken Petra... Men, detdær med Australiensare ær øverskattat... Eller, JAG FANN NOG INTE EN ENDASTE EN senast jag var dær... ;-)Kom hem nu!

2008-11-09 @ 22:42:37
Postat av: Anonym

Haha, australienSARE... Så kan man væl sæja?!

2008-11-09 @ 22:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0