TACK før kommentarer!!!

Trevligt att så många hittat hit!!! Det ær helt underbart med  kommentarer som piggar upp i ett blåsigt och regnigt Tønsberg!

Idag ær jag (Sofie) ledig från jobb på sjukhuset før att istællet køra mina spinningpass. Har ett som jag leder varje tisdagsmorgon kl 06.45(!) och under tre veckor ær jag æven vikarie till två pass, 30+45 min, kl 18.00 på tisdagar. Återstående del av dagen ska jag njuta av tillvaron och førsøka se till att middagen ær klar lagom till dess Ida vaknar, hon har jobbat natt. Det blir rotsaker i ugnen och stekt flundra (eller vad det nu var før fisk). I allmænhet finner våra norska arbetskollegor ett nøje i att se vad vi svenskor tillagat før mat som vi dessutom værmer(!) Sjælva æter de gærna en brødskive med gulost och syltetøy!!! :) 

Tillvaron och stæmningen ær god men ibland kænner jag mig vældigt less på jobbet (som några av er troligen redan førstått...) Måste anstrænga mig før att hålla gott humør och inte bli otrevlig mot andra! Vardagen har sin gilla gång och nu smider vi planer... Måste hitta något riktigt trevligt att se fram emot snart! En sak står dock redan klar, den 3:e november kommer vår væn Maria hit!!!

Till Er alla! Ha det bra och ta hand om er!

KRAM
/Sofie



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hallå tjena måss!! Ja, nu är det ju så att det här är väl en hyfsat bra blogg ni har, MEN saknar dock bilder! Annars så är den bra!! Var bare de!

Ha de ha de!!! :):):)

2008-10-21 @ 20:24:41
Postat av: Annagreta

Kul att följa er båda i vardan. förstår att ni kan bli trött på att jobba så där mycket ,det gäller att tänka sig för så det inte slipper ut en groda i onödan.Det ångrar man bara sen, vet själv av 50 års erfarenhet haha. Kramar till er!!

2008-10-22 @ 21:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0